ALGEMENE VOORWAARDEN MOOI KLINIEK
Artikel 1 – Definities en begrippen
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever:
Degene die voor zichzelf of voor een bepaalde derde een behandelingsovereenkomst sluit met de hulpverlener.
Patiënt/Cliënt:
De natuurlijke persoon op wie de geneeskundige handelingen rechtstreeks betrekking hebben.
Hulpverlener:
De rechtspersoon die in de uitoefening van een geneeskundig beroep of bedrijf een behandelingsovereenkomst sluit met de opdrachtgever.
Behandelingsovereenkomst:
De overeenkomst voor een geneeskundige behandeling waarbij de hulpverlener zich tegenover de opdrachtgever verbindt tot het verrichten van geneeskundige handelingen die rechtstreeks betrekking hebben op de patiënt.
Geneeskundige handelingen
– op het gebied van de artsenijbereidkunst verricht door een gevestigd apotheker als bedoeld in de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening;
– bedoeld om de gezondheidstoestand of medische begeleiding van een persoon te beoordelen, verricht in opdracht van een derde in verband met de vaststelling van aanspraken of verplichtingen, de toelating tot een verzekering of voorziening, of de beoordeling van geschiktheid voor een opleiding, een arbeidsverhouding of uitvoering van bepaalde werkzaamheden.
Kliniek:
Een instelling of afdeling daarvan waarin geneeskundige handelingen worden verricht. Dit kan zijn op locatie MOOI kliniek alsmede in een ziekenhuis of instelling waar de hulpverlener een aanstelling heeft.
Prijs: de kosten van de behandeling inclusief alle bijkomende kosten.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en de uitvoering van de tussen de opdrachtgever en de hulpverlener, gesloten behandelingsovereenkomst.
Artikel 3 – Totstandkoming van de behandelingsovereenkomst
Artikel 4 – Opzegging van de behandelingsovereenkomst
Als de opdrachtgever de behandelingsovereenkomst opzegt moet hij aan de hulpverlener alleen de kosten vergoeden die deze tot aan de opzegging aantoonbaar heeft gemaakt, zoals de kosten van de huur van operatie- of behandelruimte en ingehuurd personeel. Zie Artikel 12 – Betalingsvoorwaarden
Artikel 5 – Informatie
Artikel 6 – Voorafgaande toestemming
Artikel 7 – Zorg
Artikel 8 – Dossier
Artikel 9 – Geheimhouding
Artikel 10 – Privacy
Om u goede en professionele zorg te bieden, verwerkt MOOI kliniek persoonsgegevens.
MOOI kliniek vindt een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonsgegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Men kan erop rekenen dat cliënt/patiënt gegevens bij MOOI kliniek veilig zijn en dat wij ons houden aan de geldende wettelijke regels.
MOOI kliniek hanteert het Privacy Statement, dat op deze website en op de website www.mooi-kliniek.nl ter beschikking wordt gesteld. MOOI kliniek kan dit Privacy Statement aanpassen. De meest recente versie vindt u altijd op onze website.
Artikel 11 – Informatie- en medewerkingsplicht
De patiënt geeft de hulpverlener, mede naar aanleiding van diens vragen, naar beste weten de inlichtingen en de medewerking die deze redelijkerwijs voor het uitvoeren van de behandelingsovereenkomst behoeft. Hiertoe behoort ook het tonen van een identiteitsbewijs.
Artikel 12 – Betalingsvoorwaarden
Betaling
Annuleren/wijzigen
Artikel 13 – Aansprakelijkheid en bijkomende kosten
De kosten van een operatie omvatten verschillende kosten voor de geleverde diensten: ziekenhuiskosten, honorarium voor de chirurg, de kosten van de chirurgische benodigdheden, anesthesie etc. Dit is afhankelijk van waar de operatie wordt uitgevoerd. Als de operatie (gedeeltelijk) door de zorgverzekeraar wordt vergoed, is de opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor de betalingen van eigen risico en niet-gedekte kosten zoals laboratoriumtesten. De kosten van uw behandeling zijn exclusief eventuele toekomstige aanvullende behandelingen, ongeacht of dit nodig is of dat u hier zelf voor kiest. Bijkomende kosten die kunnen optreden, kunnen het gevolg zijn van complicaties.
Artikel 14 – Klachtenregeling
1. De hulpverlener beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. MOOI kliniek en ziekenhuis Zuyderland beschikken ieder over een eigen klachtenregeling. Ten aanzien van de behandelingen door MOOI op de locatie van Zuyderland is de klachtenregeling van MOOI kliniek van toepassing, mits de klacht gaat over handelen van medewerkers van Zuyderland. Bij klachten over medewerkers van Zuyderland is de klachtenregeling van Zuyderland van toepassing.
Copyright MOOI kliniek 2020. Alle rechten voorbehouden.
Copyright MOOI kliniek. Alle rechten voorbehouden.